در حال بارگزاری ...

ترانس منبع تغذیه دزدگیراماکن

ترانس منبع تغذیه دزدگیراماکن

ترانس منبع تغذیه دزدگیراماکن

ترانس یا ترانسفورماتور قطعه اصلی تامین برق یک سیستم الکتریکی میباشد که در تمامی سیستم های الکتریکی به نوع های مختلفی استفاده شده است .

از ترانس به عنوان تغییر دهنده ولتاژ ورودی پنل های دزدگیراماکن استفاده میشود ولی چرا اینجا از نام دزدگیر اماکن استفاده میشود ؟ به این دلیل که این مقاله صرفا برای تحلیل و بررسی متعلقات سیسیتم های دزدگیراماکن نوشته شده است پس تا پایان با ما همراه باشید .

ترانس دزدگیراماکن

 

 

سوال اصلی این است که عملکرد ترانس دزدگیر چگونه است ؟

 

همانطور که میدانیم برق از نیروگاه ها به پست های برق منطقه ارسال شده ودرآنجا در ترانس های برق بسیار بزرگ تلقیل میبابد و به برق مسکونی تبدیل شده و ما از آن با ولتاژ 220 ولت AC بهره میبریم ، توجه داشته باشید که در همین متن از ترانس به عنوان تقلیل دهنده یاد شد !

بله ، هیچ وسیله برقی قابلیت کارکرد با برق مستقیم 220 ولت شهری را ندارد و باید ولتاژ را به حد متناسب مصرفی بصورت DC دریافت کند بنابراین از ترانس جهت انجام این کار ازش استفاده میشود .

 با ورود برق 220 ولت به ترانس دزدگیر اماکن برق وارد ترانس و درون سیم پیچ میشود و موجب ایجاد یک میدان مغناطیسی در هسته ترانس میشود و از آنجایی که یک ترانس دارای دو سیم پیچ درون خود میباشد ، بار القایی حاصل از میدان مناطیسی سیم پیچ اول  (primary winding) به سیم پیچ دوم (secondary winding) انتقال پیدا میکند . با این تفاوت که باتوجه میزان دور سیم پیچ و قطر یا همان ضخامت دو سیم پیچ درون ترانس با هم تفاوت دارند ، برق خروجی دارای امپدانس و ولتاژ متفاوتی نسبت به برق ورودی ترانس دارد .

با توجه به مشخصات و توضیحات خلاصه ای که درمورد ترانس داده شده ، سیستم های دزدگیر و برق ورودی و ترانس و عملکرد این مورد ها بایکدیگر و تاثیر پذیری از یکدیگر را مورد بررسی قرار میدهیم !

 

ترانس دزدگیراماکن سایلکس

نمونه سوالات متداول جهت بررسی تاثیر ترانس بر روی دزدگیر اماکن :

اگر سیم پیچ ترانس ویا جنس سیم پیچ مورد استفاده از ترانس نامرغوب باشد ویا به هنگام سیم پیچی تعداد دورهای سیم پیچی کم ویا زیاد شود در این صورت موجب داغ شدن ترانس ویا سوختن آن میشود .

همچنین نوع سیم پیچی این نوع ترانس ها برای مقامت وتبدیل در برابر ولتاژ برق شهری یعنی 220 ولت پیچیده شده اند وگر برق ورودی به این ترانس دارای نوسان باشد موجب آب شدن لاک سیم های دور ترانس و نیم سوز شدن آنها میشود در این صورت ممکن است حتی برق خروجی از ترانس که برق ورودی به دستگاه میباشد موجب سوختن برد اصلی دزدگیراماکن یا قطعات حساس روی برد میشود .

  • دزدگیراماکن من خطا میزند ، دلیل چیست ؟

   در بررسی اولیه تمامی عوامل بیشتر مربوط به سنسور های حرکتی دستگاه میباشد ولی گاها با لوپ دادن زون های دزدگیراماکن متوجه شدیم گاهی خطا مربوط به خود پنل میباشد که این عیب و ایراد بیشتر مربوط به برق ورودی دستگاه دزدما است ، چرا که با نوسانات برق ترانس به روش القایی نوسانات را از خود عبور داده و موجب تحریک دزدگیر میشود .

  • ولتاژ خروجی ترانس چند ولت است ؟

تمامی پنل های دزدگیراماکن با ولتاژ 16 Ac ولت کار میکنند و بعضی از دزدگیر های باکیفیت با نوسانات جزئی ( 14 الی 20 ولت AC) هم بصورت عادی کار میکنند ولی جالب است که این برق مجدد در پنل به برق  ولت DC سوئیچ میشود و کار میکند .

  • دزدگیراماکن من به هنگام اتصال به برق صدایی عجیب همانند زنبور ( ویزویز) میدهد علت چیست ؟

این عامل گاهی اوقات با جابجایی سیم های فاز و نول ورودی ترانس قطع میشود وگاهی هم ادامه میابد که این خبر خطرساز است !

خطر در این موضوع به دو منظور هست : یک ) ترانس نیمسوز شده و موجب خرابی و قطع دزدگیراماکن میشود . ب) ترانس داغ شده و موجب آتش سوزی در پنل دزدگیراماکن میگردد .

چرایی این اتفاق مربوط به نوع کیفیت ترانس و تست های لازمه (QC) در ترانس دزدگیراست که سریعا باید تعمیر شود !

صدای ویزویز ترانس دزدگیر دلیل دیگری هم دارد ! در بسیاری از موارد مشاهده شده که در موقع نصب سیستم های امنیتی مخصوصا دزدگیر اماکن از باتری های بی کیفیتی برای برق پشتیبان استفاده میشود که همین امر موجب جریان کشی باتری از ترانس و برداصلی برای شارژ باتری است که سبب آسیب رساندن اول به برد دستگاه و ترانس دزدگیراماکن است .

  • هرچند دقیقه یکبار پیام قطع برق برای من می آید ولی برق محل نصب دزدگیر من برق وصل است، علت چیست؟

توجه باید داشت که این مورد از پیام های قطع و وصل برق دزدگیر دارای سه علت است که باید سریعا رسیدگی شود :

الف) باتری پنل مرکزی خراب شده است .

ب) برد دستگاه اصلی نیاز به ریستارت دارد یا خراب شده است .

ج) ترانس دزدگیراماکن خراب شده است .

  • چه دزدگیر هایی ترانس دارند؟

تمامی دزدگیر های اماکن همانند سایلکس و جی ام کا و آنیک و گپ و پایرونیکس و فایروال و حتی پارادوکس نیز دارای ترانس میباشد .

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
محصولات
تخفیفات ویژه بهار